Tai ihan totta puhuakseni, tämä oli jo toinen tapaaminen…
Ensimmäinen tapaaminen, uuden morsiamen kanssa, oli jo maanantaina.
Siis maanantaina sain hakea uuden pyörän. Ilta kului ”säätäessä”
pyörää mieleiseksi ja ajellessa pihaa edestakaisin. Tänään keskiviikkona sitten
päästiin tositoimiin. Vielä on matkaa siihen, että olisin tyytyväinen, mutta
pikkuhiljaa… Vaimokaan ei vielä ole kilpailijastaan kovin mustasukkainen. Ostin
hänelle myös uudet pyöräilykengät. Tokikin sillä ehdolla, että nyt
sitten ilmoitan hänet Tahkon 30 km:lle.
Valinnan sietämätön vaikeus… kirjoituksessani kerroin, etten
välttämättä usko kenenkään yksittäisen henkilön ”mutu” tunnelmia. Nyt meinaan
itse sortua tähän ”mutuiluun”. Uskokoot ken haluaa…..
Tuossa lähistöllä on mielestäni lähes täydellinen polku
koeajoon. Hoikkasaaren laavun ohittavalle polulle ei nyt ihan ensimmäiseksi
aloittelevaa maastopyöräilijää vie, mutta kovempivauhtiset yhteislenkit
poikkeavat lähes aina tälle polulle. Kivikkoa, juurakkoa, ahtaita käännöksiä,
pari ”tykitys” kohtaa…..Ajoasento: Ajoasento oli vielä vähäsen liian pysty. Katsotaan, saako korjattua ohjaustankoa kiertämällä ja satulaa säätämällä. En nyt vielä olisi stemmiä vaihtamassa pidempään… Satula jäi myös vielä vähän liian alas….
Ohjaustanko: Heti 5 cm molemmista päistä pois… Tarkoitus oli 620mm, mutta annoin periksi 650mm ja siihen taitaa jäädä…
Tuon verran pois...
Satula: Meistä tuskin tulee Fi'zi:k Tundra 2:n kanssa kavereita…. Pyrstö ilmeisesti jo liian oppinut Selle Italiaan….
Vaihteet: Simpan
SLX tuntui hoitavan homman. 2x10 välityksissä on kylläkin vähän opettelemista.
Eturattaan vaihdoissa ei aina heti löydy sopivaa ratasta takaa… 24/38 edessä riittää
ylämäissä. Vähän mietityttää kovemmat vauhdit….. Riittävätkö välitykset esim.
Tähtisadeajossa….
Jarrut: Simpan
SLX ei vielä vakuuttanut. Huomasi kyllä, että parantui ajon myötä. Pitänee
lähteä alamäkeen ”polttamaan varastorasvat”, kommentoidaan sitten uudestaan….
Renkaat: Racing
Ralph oli kauppiaan jäljiltä liian kovissa paineissa. Ei löytynyt vielä luottoa
yhtään…. Taas kohta, jossa ”haku päällä”…
29”: Joutunee
tunnustamaan, että taitaa tuo mennä sujuvammin teknisellä polulla… Hivenen oli
tuollainen panssarivaunulla ajamisen tuntu. Hei, me jyrätään… Yllättävän notkeasti myös kääntyi tiukoissa
käännöksissä… Ylämäkeen kiipeää paremmin…
Jousitus: En
ottanut iskaripumppua mukaan, joten mentiin vain kokeilemaan miltä tuntuu.
Etupää oli vähän liian kova. paineita pois ja ehkäpä vaimennusta vähäisemmäksi,
niin se on siinä. Sitten paras viimeiseksi…. Takajousitus taisi osua lähes kohdilleen….. Alkumatkasta
jouduin monta kertaa katsomaan, joustaako se. Jousti se, mutta toiminta oli
niin huomaamatonta, ettei sitä heti ”penkiltä” ajaessa huomannut. Kyllä Maestro
on parhaimpia takajoustoja, millä olen ajanut. Sorry taas… Kyllä Spessun Brain on harrastelijoitten touhua……
Ainakaan vielä ei Giantin hankinta kaduta yhtään. Hyvä tästä
saadaan….
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti