Ensiksi nyt kuitenkin päivitetään kuulumiset……
Nyt ei tarvitse kysyä: hyvät vai huonot uutiset ensiksi. On
vain huonoja ja vielä huonompia uutisia.
Viimeksi jo kerroinkin, kuinka oli vaikeuksia takavaihtajan kanssa
ja lenkki jäi kesken. Seuraavalla lenkillä flunssa ilmoitteli tulostaan ja
lenkki jäi kesken. Seuraavaksi lähdin kokeilemaan ja ajelemaan flunssan jälkeen. Takarengas
kyljestä halki ja lenkki jäi kesken…. Viikon sisällä kolme kesken jäänyttä
ajelua…….. Jotkut ehkä muistavatkin, että vaihdoin uuden renkaan TdT:n eli oli
renkaan viides ajokerta……
Taas meinasi alkaa otsasuoni pullistamaan. Ehkäpä jopa muutama ”tyhmä” sanakin meinasi kirvota huulille. Vähän oli ottanut vannekin osumaa ja tulipa sekin suoristettua.
Tänään sitten hätäännyksissä ostin ”käärmeennahkaisen” Maxxis ikonin. Ja pitihän
sitä käydä heti kokeilemassa MUTU testin merkeissä…. Matka suuntautui itselle vähän liian
vaikeille poluille ja flunssan jäljiltä oli jalatkin aika ”tyhjät”. Ei nyt
oikein miellyttävää maastopyöräilyä……
Mutta ehkäpä tämä tästä. Paistaa se päivä vielä
risukasaankin…..
Juhla-ajo……
Tasan neljän viikon kuluttua ollaan matkalla Hämeenkyrön
lentokentän seutuvilla. Muutama aika varma lähtijä ja joukko siihen suuntaan vihjailevia.
Toivottavasti porukka alkaa kasaantua, niin pääsen toden teolla suunnittelemaan
”oheistoimintoja”.
Diesel legenda – Mikko veti omansa pitkän ajelun TdT:n yhteydessä.
Tämä minun ajeluni on ehkä enemmän ”jokamies luokkaa”. Reitti on helpompi,
vauhti hitaampaa ja korkeuserot maltillisia. Isot Pojat varatkoot ainakin
enemmän vaatetta. Toki täytyy muistaa, että 20 tuntia ajelua vaatii sen verran
kuntoakin, ettei ihan kaikki torin laidoilta poimitut ehkä läpi selviydy.
Katsotaan sitten kuinka itselle käy….. Huoltoauto seuraa onneksi mukana kaiken
matkaa….
Reitti….
Hämeenkyrön St1 huoltoasemalta lähdetään. Ensimmäiset
kilometrit karistetaan asutuksen pölyt kenkien pohjista. Pian aletaan nousta
hiekkakankaille ja Hämennkyrön lentokentälle. Siitä alkaa loputtomat Hämeenkankaan
hiekkakangaspolut, aina Niinisaloon asti. Mutkitellen ajellaan lukemattomien
polkujen risteysten ohitse. Välillä toki pysähdellään ja katsellaan vähän
ympärillekin.
Niinisalon jälkeen alkaa reitin ”typerin ” osuus.
Pohjankankaan ampuma-alue ohitetaan lännen puolelta 40-50 km kylä ja
metsätietä, höystettynä muutamilla poluilla. Itäpuolella olisi 30 km asfaltti
ajelua…. Ja ampuma-alueen reunamilla (jonne ei saa mennä), telaketjujen möyrimää ”juoksuhiekkaa”.Vähän ennen Kantin kylää päästään taas hiekkakankaille. Täältä lähtee kuninkaallinen museotie kohti Kauhajoen Nummijärveä. Yritetään aina sopivissa poikoissa poiketa isommalta väylältä sivummallekin. Pari kilometriä löytyy hyvää pitkostakin.
Nummijärvellä ollaan reitin noin puolessa välissä (+ -
tunti). Katsotaan jos saataisiin huollolta aamupuurot…
Hiekkakankaat jatkuvat ; Nummikangas, Pirttikangas,
Laitasaaren kangas ja Pitkämönkangas. Välillä isompaa ja välillä pienempää uraa….
Loppumatkaa metsätie painotteisesti Kurikkaan, jossa pidetään ruokatauko,
juurikin ruokatunnin aikoihin.Tähän asti reitti ( n. 200 km tähän mennessä) on ollut asiansa osaavalle maastopyöräilijälle todella helppoa, mutta tästä eteenpäin alkavat kivet ja juuretkin tulla tutuiksi. Joissain kohdissa voidaan jakaa ryhmää muutaman kerran kahtia ja ”rymy” porukka voi mennä haastavampia polkuja. Santavuorelle nousu jo saanee ajajat puuskuttamaan. Ja Luomaisten avokalliot lienevät jo sopivan vaativaa maastoajoa väsyneelle porukalle.
Kelloa vilkuillen suunnitellaan loppumatkaa, niin että saavutaan
Seinäjoelle noin 17.00, jossa sauna odottaa…
Eipä muuta kuin keskustelua, kysymyksiä ja (epävarmojakin) ilmoittautumisia
tulemaan face sivulle……
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti