Sivut

keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Ensi treffit...


Tai ihan totta puhuakseni, tämä oli jo toinen tapaaminen… Ensimmäinen tapaaminen, uuden morsiamen kanssa, oli jo maanantaina.
Siis maanantaina sain hakea uuden pyörän. Ilta kului ”säätäessä” pyörää mieleiseksi ja ajellessa pihaa edestakaisin. Tänään keskiviikkona sitten päästiin tositoimiin. Vielä on matkaa siihen, että olisin tyytyväinen, mutta pikkuhiljaa… Vaimokaan ei vielä ole kilpailijastaan kovin mustasukkainen. Ostin hänelle myös uudet pyöräilykengät. Tokikin sillä ehdolla, että nyt sitten ilmoitan hänet Tahkon 30 km:lle.

Valinnan sietämätön vaikeus… kirjoituksessani kerroin, etten välttämättä usko kenenkään yksittäisen henkilön ”mutu” tunnelmia. Nyt meinaan itse sortua tähän ”mutuiluun”. Uskokoot ken haluaa…..
Tuossa lähistöllä on mielestäni lähes täydellinen polku koeajoon. Hoikkasaaren laavun ohittavalle polulle ei nyt ihan ensimmäiseksi aloittelevaa maastopyöräilijää vie, mutta kovempivauhtiset yhteislenkit poikkeavat lähes aina tälle polulle. Kivikkoa, juurakkoa, ahtaita käännöksiä, pari ”tykitys” kohtaa…..





Ajoasento: Ajoasento oli vielä vähäsen liian pysty. Katsotaan, saako korjattua ohjaustankoa kiertämällä ja satulaa säätämällä. En nyt vielä olisi stemmiä vaihtamassa pidempään… Satula jäi myös vielä vähän liian alas….

Ohjaustanko: Heti  5 cm molemmista päistä pois… Tarkoitus oli 620mm, mutta annoin periksi 650mm ja siihen taitaa jäädä…

Tuon verran pois...

Satula: Meistä tuskin tulee Fi'zi:k Tundra 2:n kanssa kavereita…. Pyrstö ilmeisesti jo liian oppinut Selle Italiaan….

Vaihteet: Simpan SLX tuntui hoitavan homman. 2x10 välityksissä on kylläkin vähän opettelemista. Eturattaan vaihdoissa ei aina heti löydy sopivaa ratasta takaa… 24/38 edessä riittää ylämäissä. Vähän mietityttää kovemmat vauhdit….. Riittävätkö välitykset esim. Tähtisadeajossa….
Jarrut: Simpan SLX ei vielä vakuuttanut. Huomasi kyllä, että parantui ajon myötä. Pitänee lähteä alamäkeen ”polttamaan varastorasvat”, kommentoidaan sitten uudestaan….

Renkaat: Racing Ralph oli kauppiaan jäljiltä liian kovissa paineissa. Ei löytynyt vielä luottoa yhtään…. Taas kohta, jossa ”haku päällä”…
29”: Joutunee tunnustamaan, että taitaa tuo mennä sujuvammin teknisellä polulla… Hivenen oli tuollainen panssarivaunulla ajamisen tuntu. Hei, me jyrätään…  Yllättävän notkeasti myös kääntyi tiukoissa käännöksissä… Ylämäkeen kiipeää paremmin…

Jousitus: En ottanut iskaripumppua mukaan, joten mentiin vain kokeilemaan miltä tuntuu. Etupää oli vähän liian kova. paineita pois ja ehkäpä vaimennusta vähäisemmäksi, niin se on siinä. Sitten paras viimeiseksi…. Takajousitus taisi osua lähes kohdilleen….. Alkumatkasta jouduin monta kertaa katsomaan, joustaako se. Jousti se, mutta toiminta oli niin huomaamatonta, ettei sitä heti ”penkiltä” ajaessa huomannut. Kyllä Maestro on parhaimpia takajoustoja, millä olen ajanut. Sorry taas… Kyllä  Spessun Brain on harrastelijoitten touhua……

Ainakaan vielä ei Giantin hankinta kaduta yhtään. Hyvä tästä saadaan….

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti